Gaaah - ett försök till att återskapa inlägget som försvann!!

Äh, vafan du skojar. Jag skrev ett skitlångt inlägg med bilder och hela köret som försvann. Kräk.
Jaha då får jag väl försöka återskapa det jag skrev i lite kortare ordalag. Aaarrrgh vad irriterande!

Jag skrev om att jag uppdaterat mina tidigaste inlägg numera med bilder och sånt jag tagit bort ett tag. Bara att bläddra nedåt.

Jag skrev om att jag idag vunnit en personlig seger, ingenting jag skulle få för mig att berätta om här men ändå. Jag vill minnas känslan. Känslan av att tro att något är omöjligt men trots det känna att man har modet att våga göra det ändå. Inget dramatiskt för gemene man, men för mig. Stort Drama för mig. Få se vad det blir av det.

Och så skrev jag om att Lille T växt ur nästan alla sina kläder och att jag just nu längtar efter maken J:s lön och mitt sketna studiebidrag. (Undrade förresten hur det var möjligt att inte vara ikapp ännu med ekonomin. KAN det bero på avläsningar på 5 respektive 7 tusen, och bilreparationer på ytterligare 4?)
Och så hade jag då en lång utläggning om de olika klädaffärernas envisa cementerande av könsrollerna. Fast trots sina små äckliga "toppar"/BH:ar(?)  till små barn så fick KappAhl en lite mindre känga än vad jag skulle gett till exempel förra året - eftersom de möblerat om och åtminstone hängt de gråa, trista (pojk)kläderna tillsammans med de glittrande, puffärmade (flick)kläderna. Wow. Tror att de kanske upptäckt att fler och fler efterfrågar lite mer könsneutralitet för sina små telningar. Fast jag tänker inte handla barnkläderna där ändå, pga Lindex fantastiska nostalgitripp "Fem myror" (eller nja, inte enbart därför;-)). Anyway, titta och njut:

image11image12
Kan se Lille T:s smala armar i de där... *kärlek*

Men som sagt - jag är fortfarande uppriktigt sur över att dagens fantastiskt genomtänkta och übervettiga inlägg bara försvann. Hrmpf. Så jag stannar där.

Förresten - jag sprang på en ganska... anmärkningsvärd(?) blogg idag med en bloggskapare som skriver som poesi om tänkvärda saker. Går inte att förklara, se själva här.

Kommentarer
Postat av: krumeluran

OMG! vilka söta kläder, ska genast rusa till Lindex när jag kommer till sverige nästa gång :) Vet precis vad du menar, själv går jag en genusutbildning som jobbet betalar, och det är verkligen skrämmande hur leksaker, kläder och annat är så nischade. killar stora och tuffa, tjejer små och hjälplösa.
De har då aldrig sett min dotter *skratt* som går i brorsans pirattröjor, slitna mjukisbrallor prinsesskjol och gummistövlar när hon går till dagis. leka med dockor är inte hennes grej, kör hellre race med bilar osv.

skönt att
du gjort en persolig seger... sådana behövs :)
Sagomaamma behövs, på alla forum.
sköt nu om dig och njut av våren

KRam
Katarina (mamma-duracell)

2008-04-22 @ 20:00:10
URL: http://www.krumelurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com