Små kompisar

Igår natt var jag och Stora S på en liten nattsemester hos hennes kompis E. Vi hade hur mysigt som helst och barnen planterade popcornkärnor för att det skulle komma popcorn. Stora S har tjatat så länge om att få sova över i deras gula "stuga"(?) och eftersom E:s mamma är en av mina bästa kompisar så funkade det ju bra.

Annars är ju det där jättesvårt. För mig i alla fall, jag vet inte hur alla andra gör. Om Stora S vill leka med någon speciell, och jag inte är speciellt bundis och tjenis med det barnets föräldrar, då blir det ju problem. Stora S kan ju inte bara ringa upp själv och bestämma tid och plats till exempel, utan det får ju jag göra. Och eftersom man inte känner dem så vet man ju inte om de vill att man ska följa med som förälder eller hur de alls vill lägga upp saker och ting.

Det är så synd, för det innebär ju att Stora S får längta efter vissa barn hela sommaren. Och tydligen är det bara vi av alla på dagis som inte har fullt upp hela tiden eftersom ingen annan ringer för att leka med Stora S heller. Nu är det ju inte så att hon går hela sommaruppehållet utan att leka med någon alls, men där är ju vissa som hon skulle velat leka med som hon bara träffar på dagis annars.

Hur gör ni andra?

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej på dig. Tittar in en sväng mellan åskskurarna. Ja du när mina var små så gjorde vi så att de fick leka ihop då och då men jag hade den stora turen att kunna vara hemma med mina barn det är ett tag sen nu. Men de flesta tycker jag det verkar låter barnen leka ihop på semestra och liknande Går ju bra att träffas ute med Inte alltid man känner föräldrarna men det är bara att ringa dit då ifall man har numret.Ha en skön söndag med er . Utan blixt och dunder ..

2008-07-20 @ 12:07:57
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Christian

Hejsan hej på dig!!!

Någon måste ju vara det med...skrattar



Hur är vädret hos dig idag då?

Här har det varit aprilväder hela helgen, ena stunden är det sol, nästa sekund regnar det och så har det hållt på så...

Idag är det lite tveksamt hur det kommer bli.men men...

2008-07-21 @ 11:17:23
URL: http://dunderbar.blogg.se/
Postat av: Christian

Du har inte tänkt på att du kan ringa stora S:s kompis föräldrar och fråga hur de vill ha det och kommer överens om att prova att de umgås några timmar en dag.

Går det bra går det bra och då vet du det...

går det inte bra så har du lärt dig något nytt, då behöver du inte gå och tveka, men det kan bli svårt at t få stora S att förstå varför hon inte får umgås med sin kompis längre iofs...men men..

2008-07-21 @ 11:21:41
URL: http://dunderbar.blogg.se/
Postat av: Maria

ett nytt erbjudande i tävlingen om du vill ha 10 extra lotter

2008-07-28 @ 09:59:28
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Marie Aveklev

Hej :-)

Jag vet inte om det är en fördel och bo i en by som vi gör....men de flesta föräldrar har man rätt bra "hum"

om vem de är! Så vill A leka med någon så ringer jag upp...har jag tid och ork så tar jag gärna en kopp kaffe med föräldrarna, annars frågar jag om kompisen vill leka, och om det är ok om jag hämtar denne så de kan leka hemma hos oss!! Då har jag koll på barnen och jag har försiktigt menat att just denna gången är jag inte intresserad av att fika men att min son e intresserad av att leka! Funkar väldigt bra! Kram på dig.....tycker våra barn kan leka någon dag, och då tar jag mer än gärna FLERA koppar kaffe med föräldrarna!!

2008-07-29 @ 19:30:23
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/august/missa-inte-varldens-grymmaste-tavling.html#comment



Nu finns det fler sätt att samla på sig lotter i min stora goodiebagtävling, missa inte det! :)Riktigt bra sidor är det också!



Hoppas allt är bra med dig idag? Ha det toppen!

2008-08-05 @ 11:57:54
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com