Sommar, sommar, sommar

Ja då var man hemma i verkligheten igen och jag måste säga att det också har sin charm. Jobba på måndag igen alltså, men just nu suger jag ut det mesta ur semestern genom att, hrmm - passa en bunke syskonbarn över natten medan Storasyster A befinner sig långt iväg med husvagn på 1800-talsfest. Spännande.

På Öland var det just så slappt som jag hade föreställt mig, och det gick över förväntan med sömnen för Lille T som är så väldigt van vid sin spjälsäng här hemma. En av dagarna åkte vi till Ölands djurpark, och vi valde den dagen eftersom det såg ut att bli en toppendag för parkstrosande. Det blev det. Ett tag. När vi hade passerat det halvt showande mäktiga lejonet (som för övrigt nog var den allra största behållningen för oss vuxna) började det dugga. Vi gick vidare och tänkte att det torkade i solen. Då började det regna och vi försökte hitta någonstans att gömma oss lite medan spöregnet sakta förvandlades till - tro det eller ej - hagel! Det var alltså så illa att vi fick åka tillbaka till campingen och byta kläder och jag började undra vad det är med mig och djurparker som gör att vädret bara slår om till överdrivet ösregn?

(Tesen att jag drabbats av en djurparksförbannelse krossades dock igår när vi var på Skånes djurpark i vackert väder hela dagen. Skönt det i alla fall.)

Naturligtvis hann vi med en del bad också, vissa gånger fullt påklädda och andra gånger lite mer normalt badklädda. Som skönt är så har jag lyckats få två små badkrukor till barn, så mamman och pappan kan ta det lugnt medan barnen gräver i strandkanten. Stora S gör små utflykter i havet men aktar sig noga för att doppa huvudet, och Lille T är inte ens intresserad av att bli blöt och kall.


Igår bokade och betalade jag ännu en sommarutflykt - till Astrid Lindgrens värld! Vi har varit sugna ett par år men velat vänta tills åtminstone något av barnen skulle kunna se fram emot det! Och just nu så är båda barnen himla imponerade av i princip alla hennes figurer så det kan inte bli bättre. Vi ska bo i stuga där och gå i parken i två dagar så vi verkligen hinner med det mesta!

Och så tänker vi hinna med Halmstads äventyrsland i sommar också och några fler vändor till Skånes djurpark, samt Barnens dag i Kristianstad plus att bara vi vuxna ska försöka fira vår 6-åriga bröllopsdag på något snajsigt hotell någonstans - så det blir verkligen en fullspäckad sommar. Och dyr - men det kan man väl ta nu när man äntligen har en sommar då man bor i lägenhet igen och inte behöver bry sig om allt som bör eller måste underhållas i en villa. De gångrna är man glad att man verkligen gjorde slag i saken och flyttade från det penga- och tidsslukande huset...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com