Grattis på födelsedagen kära mamma

Igår kom mamma hem til mig och föreslog att vi skulle gå på en restaurang som har världens godaste käk. Hon fyller år idag men det var hon som bjöd...*hrrm* Det var så skönt att bara lämna över läggningen till Maken J och sticka hem till mamma och ta en cider innan vi gick till restaurangen. Jag åt fläskfilé som inte hade en tillstymmelse till torrhet i sig med smörstekta rotfrukter och tsatsiki, och så vitt vin till det. Jävlar vad gott det var. 

Och idag blir det ju då kalas. Även när vi bara bjuder in de absolut närmaste (Storasyster A:s familj, mamma och henne man plus min familj) så blir vi ju massor med folk. Alltid lika mysigt!
Fast jag och Lille T ska avvika en stund från kalaset för att gå på ett alldeles eget kalas som Lille T är bjuden på. Han har aldrig gått på något eget dagiskalas så denna gången måste han få göra det tyckte jag.
Så idag gäller det att fixa en ordentlig lunch eftersom det på eftermiddagen/kvällen bara lär bli skräpfika som gäller...

Jag skriver kanske mer senare, just nu måste jag styra upp i koj-kolonin som håller på att bli byggd här i vardagsrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com