Valborg

Jaha, då har man precis ätit en superfantastiskt god och festlig middag med familjen - kunde glatt betalat 200 spänn på restaurang för den rätten. Så himla gott. Klyftpotatis och grekiska biffar med tsatsiki till. Sen hemmagjort vitlöks- och olivbröd och en god sallad med lite ruccola till det och ett gott glas vin, slurp. Men nu är jag så mätt så jag dör.

Det som är riktigt illa dock (hehe) är att vi tog ett glas cider medan vi lagade mat tillsammans, jag och Maken J, så nu känner jag mig nästan halvlurig. Och barnen har inte ens lagt sig!;-) Funderade på att dra iväg dem för att kolla in elden senare (Valborgs mässoafton) fast de behöver väl antagligen sova istället. Jag med. Märks att man är ovan vid att dricka alkoholhaltiga drycker, en sån mes man är.

Det blir väl ett par avsnitt av Seinfelt senare och så måste jag ju hinna slänga in Anna Wahlgren-krönikan (länken är till april månads krönika) eftersom det är den siste i månaden - men sen är det nog sängen som gäller. Och imorgon bär det av till Skånes djurpark tillsammans med Kompis J och hennes söta dotter B om det är fint väder!

Oops, nu börjar ungarna drälla ut från duschen här och vänta på att bli torkade - så so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com