Lyckligt bloggmaterial

Jag fick tidigare ikväll höra följande ordalydelse av en Alldeles Speciell Bästis;
"Men med Stora S runt sig hela dagarna borde det ju inte vara särskilt svårt att finna bra bloggmaterial...?"

Det ska då i samma andetag kommas ihåg, och alldeles särskilt poängteras att denna Alldeles Speciella Bästismänniskan har, inte ett, utan två(!) riktigt små pratande människor hemma hos sig själv så man kan tycka att hon hört allt. Men nej, pratar vi finurligheter och vetenskapligt teoretiserande - om än på småfolks nivå - så pratar vi Stora S.

Jag kunde bara svara att hon naturligtvis hade helt rätt. Det är knappt så att man hinner med i dessa svindlande små tankegångar som utan att tveka eller blunda inför en eventuellt skrämmande verklighet kör rakt på själva frågeställningens kärna och utforskar den inifrån och ut tills ett nöjaktigt svar funnits. Först då en famlande fundering, knappt möjlig att sätta ord på, dissikerats till en tillfredsställande vetskap, först då är hon nöjd.

"Hur ser man ut när man dör?"

Och man gör så gott man kan naturligtvis. För jag vet exakt hur hon känner det. Jag vet också precis hur frustrationen kan bränna då man inser att det inte nödvändigtvis finns svar på alla frågor. Att allt inte är exakt och precist. Att de viktiga sakerna i livet inte har vare sig manual eller innehållsförteckning.

Tur att det är den lyckligaste ungen jag känner trots allt.


Kommentarer
Postat av: Anki

Jahoo!! Hon bloggar igen!!

2008-12-29 @ 13:33:50
URL: http://mammaankis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com