IKEAshopping inför sommaren

Skola en stund idag, och sen en tripp till IKEA med hela La famiglia. Märkligt att man kör 10 mil fram och tillbaka för att inhandla;

  1. 200 sugrör (Går åt värre än smör här hemma. Yoggi med sugrör är tydligen The Shit.)
  2. 1 kulglass-skopa (som jag letat som en galning efter för övrigt - varför säljs inte dessa på Maxi längre? Är de en - pånyttfödd - rest från det ljuva 80-talet månne?)
  3. 50 plastglas (Saknat det under våra småutflykter. Ser lite halvtrashigt ut när barnen kommer drickandes direkt ur stora PET-flaskan. Men NU ska de få skinande nya gula plastmuggar varje gång. Ordning och reda.)
  4. 2 såna där blå gigantiska bärkassar (Tvättstugemedborgarna vet vad jag pratar om här)
  5. Förslutningsbara randiga plastpåsar (Om jag kom upp i "ok"-status med hjälp av plastmuggarna på utflykten, så gör dessa märkvärdiga påsar mig till värsta übermorsan. Inga regnställ i världen kan slå dessa lyxpåsar till bullarna/de osötade kexen *host*)
  6. En termos (Min termosmugg kan man inte ha liggandes så detta var det bästa köpet av alla. Utan kaffe - ingen utflykt. As simple as that.)

Bra där. Jag var SÅ nära att inhandla en kyl-ryggsäck också. Men jag började bli så präktig redan där att jag nästan klöktes lite. Nästa gång kanske. När jag redan vant mig ordentligt vid flashiga plastmuggar och återförslutningsbara plastpåsar på utflykten.


Kommentarer
Postat av: Nono

Får man följa med på en utflykt?

2008-05-05 @ 23:06:02
URL: http://noniss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul att shoppa lite:-) Bra, bra att du inhandlat lite utflyktsgrejer. Vad blir nästa mål?? Vi hänger på;-)

2008-05-06 @ 08:11:45
Postat av: Emily

Nja jag pluggar inte direkt.

2008-05-06 @ 10:32:29
URL: http://www.metrobloggen.se/crazy
Postat av: e

2008-05-06 @ 21:20:08
Postat av: Emily

Ja klart med stödhjul, han är inget mirakelbarn :P

2008-05-06 @ 21:21:31
URL: http://www.metrobloggen.se/crazy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com