Du är den jag kunde va

Naaaw.... Min allra käraste syster har också startat blogg nu, och jag läste precis det sötaste söta om mig här. Jag älskar dig, storasyster - vad gjorde jag utan dig...

Nu måste jag bara lägga in texten på "vår" låt av Mikael Wiehe så att alla andra med syskon eller en bästa vän de skulle dö för, får ta del av den;

"Över vida oceaner
emot fjärran horisonter
över hav och kontinenter
genom skymningar och dagrar
har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar
Vi har burit samma bördor
Vi har sett mot samma stjärnor
Vi har sjungit samma sånger
Vi har delat samma drömmar

Du är med mej vart jag går
Genom månader och år
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den, jag kunde va

Som broar över djupen
som skuggor under träden
som eldarna i natten
som stigar genom snåren
har vi varit för varandra

Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida

Du är med mej...

Och ingenting kan splittra oss
och ingenting kan söndra oss
och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss
att överge varann
Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen
kan lösa våra band

Du är med mej...

Du är med mej där jag är
Du är med mej vart jag ser
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den, jag kunde va"





Visst är den fin, vår låt?


Kommentarer
Postat av: Emily

Tänk om man hade haft en sån relation med sin syster.

2008-05-02 @ 23:42:41
URL: http://www.metrobloggen.se/crazy
Postat av: dalida

vad roligt att du tyckte det var roligt :D det gör inget, du är inte den första som skriver dubbelkommentarer idag, det är fel på min blogg tror jag.

2008-05-03 @ 00:07:55
URL: http://dalejda.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad gjorde jag utan dej...?

2008-05-03 @ 10:19:03
Postat av: Emily

Haha jo kanske kunde du ta ett tåg hit istället :P

2008-05-03 @ 18:35:26
URL: http://www.metrobloggen.se/crazy
Postat av: Christian

Hejsan hej på dig!!

Wihe sjunger väldigt bra tycker jag...

Undra hur många det är som lyssnar på hans texter...världen hade inte sett ut som den gör om fler gjorde det...

Jag vet, vi får komma på en uppfinning som gör att man hör wihes låtar var man än går.

Kan iofs bli vääldigt jobbigt i längden, men ändå....



Ha det bra!!!

2008-05-03 @ 21:53:57
URL: http://dunderbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Affiliator.com
Diino.se
E-butik.se
Plusikassan.se
Bosieboo.com